A sav-bázis folyamatok témaköre kiválóan alkalmas a különféle tanítási módszerek elemzésére. Az első foglalkozáson a hagyományos eljárásokat vizsgáltuk, most az új technikákkal foglalkozunk. Korábban láthattuk, hogy vannak olyan régi módszerek, amelyek megállják a helyüket ma is, kár lenne, ha eltűnnének a süllyesztőben. Ugyanakkor folyamatosan meg kell újítanunk módszertárunkat, mert ezekkel jobban felkelthetjük a gyerekek figyelmét, [...]
„A kutatások ismételten kimutatták, hogy azokban az oktatási formákban, melyekre a támogató kooperatív tanulócsoport megléte a jellemző, más oktatási formákkal összehasonlítva nagyobb a tanulási motiváció.” A magyar irodalom tanításában sikeresen alkalmazott módszerek vajon alkalmasak-e a matematika oktatására? Hogyan szervezhető a tanulók tevékenysége kooperatív módon a középiskolai matematika órákon? Segíti-e, hatékonyabbá, eredményesebbé teszi-e az oktatást? Ezeket [...]
„A tanulás ma az egész életen végighúzódó folyamat, amelyben az iskola csak a kezdő mozzanat, s a könyvtár az egyik legfontosabb segítő eszköz, hogy az állandó továbbképzés mindenki számára lehetséges legyen. (…) A könyvtár az általános önképzés eszköze. Hozzáférhető minden férfinak és nőnek, fiatalnak és öregnek, gazdagnak és szegénynek.” Ezeket a gondolatokat 1937-ben fogalmazta meg [...]
A drámajáték az irodalmi művek tanulásának, tanításának egyike lehetséges eszköze. A módszeregyüttes segítségével a feldolgozandó témát, tananyagot más szempontból közelíthetjük meg. Általuk diákjaink a megszokott befogadói és reprodukciós ismeretszerzés helyett saját élmény létrehozásával és megértésével kerülhetnek közelebb egy szöveghez, problémához. Az ily módon szerveződő órák a résztvevőktől passzív befogadói magatartás helyett aktív részvételt, cselekvést követelnek, [...]
Az órák célja az audiovizuális eszközök használata néhány lehetséges módjának bemutatása, azok kipróbálása gyakorlatok elvégzése során. Az audiovizuális eszközök használatát a hallgatók tudatos tananyag és óraszervezésének részévé szeretnénk tenni. A modul célja, hogy a hallgatók: • tekintsék át a ma leggyakrabban használt audiovizuális eszközöket, • tisztázzák az audiovizuális eszközök használatának tanórai funkcióit, azok lehetséges helyét [...]
A sav-bázis reakciók témakörének alapjait már általános iskolában tanulják a gyerekek. Ezeket a tudnivalókat átismételve a középiskolában elmélyítjük, kibővítjük az anyagot. A sav-bázis reakciók az egyik leghálásabb, leglátványosabb része a középiskolai tananyagnak, mindamellett nagyon sok ponton kötődik a mindennapi élethez. Az ebben a témakörben szereplő kísérletek könnyen, akár otthon is elvégezhetőek. Tanulói kísérletezésre is számtalan [...]
The aim of this lesson is to improve Ss’ active vocabulary and deepen their knowledge of grammar. Ss discuss the topic of celebration/festives with a special focus on Christmas and love in today’s world, which we approach in different ways. The topic is dealt with with the help of the T, precut vocabulary cards, vocabulary [...]
The aim of this particular class is to capture and enhance secondary language learners’ motivation as part of the ‘lead-in’ process to the topic of Animal Protection, which can be treated as a an individual module, or as an essential part of the more extensive aspect of Environmental Protection. Students will be listening to a [...]
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák