Szakács Emília: Metaforizációs mintázatok és reflexív szövegelemek egy kortárs magyar szerző novellájában

A tanóra nem a novella komplex elemzésével foglalkozik. A hagyományos, metonimikus olvasat mellett a novella metaforikus jelentésrétegének föltárása, az elbeszélői szólamok és reflektív funkciók nyomon követése a cél. Az elemző munka a kooperatív munkaformákra és az interaktív-reflektív technikákra építkezik a kritikai gondolkodás megerősítésének szándékával. A jelentésteremtés szöveges és vizuális anyagokkal megsegített folyamatában a feladatsor a tanulói szövegtapasztalatok bekapcsolásával a hálózatos gondolkodás működtetését célozza meg oly módon, hogy az adott szöveget belehelyezi a hasonló módon szerveződő textusok közegébe. Az analógiák és minták fölismerése, a szöveg elbeszélői szólamainak vizsgálata és a következtetések megfogalmazása, az alkalmazás a tanulók feladata.


Tanári modul

Tanulói modul

Melléklet (PPT)

Melléklet (Feladatlapok, ZIP)

A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!