A tanóra nem a novella komplex elemzésével foglalkozik. A hagyományos, metonimikus olvasat mellett a novella metaforikus jelentésrétegének föltárása, az elbeszélői szólamok és reflektív funkciók nyomon követése a cél. Az elemző munka a kooperatív munkaformákra és az interaktív-reflektív technikákra építkezik a kritikai gondolkodás megerősítésének szándékával. A jelentésteremtés szöveges és vizuális anyagokkal megsegített folyamatában a feladatsor a tanulói szövegtapasztalatok bekapcsolásával a hálózatos gondolkodás működtetését célozza meg oly módon, hogy az adott szöveget belehelyezi a hasonló módon szerveződő textusok közegébe. Az analógiák és minták fölismerése, a szöveg elbeszélői szólamainak vizsgálata és a következtetések megfogalmazása, az alkalmazás a tanulók feladata.
Tanári modul |
Tanulói modul |
Melléklet (PPT) |
Melléklet (Feladatlapok, ZIP) |
A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák