A modern történelemtanítás alapvető eleme a történelmi források elemzésének alkalmazása. Miért van rá szükség? Felnőttkorban mindenkinek képesnek kell lennie arra, hogy információhordozókat készségszinten tudjon használni. Ahhoz, hogy ez a képesség kialakuljon, az iskolai oktatásnak törekednie kell arra, hogy a különböző tantárgyak oktatásakor ezt fejlessze, alakítsa. A történelem mint tantárgy különösen alkalmas ennek a képességnek a fejlesztésére, hiszen számtalan forrástípus áll rendelkezésre egy-egy tananyagrész tanításakor, amely az önálló ismeretszerzésre remek alkalmat szolgáltat. Elősegíti, hogy a tanulókat a tényekhez közelebb hozza, érzékelteti a folyamatokat, rávilágít az összefüggésekre, és így a diákok könnyebben tudnak magyarázatot keresni és találni azokra. Másrészt a képi anyagok érzékletesebbé és jobban bevéshetőbbé teszik az ismeretanyagot, fejlesztik az empátiaképességüket.
Letöltés |
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák