Ki nem szeret játszani? A játék és játszva tanulás nagyban megkönnyítheti a pedagógus munkáját. A kompetenciafejlesztő játékok használata Magyarországon még nem annyira elterjedt az oktatásban. A játékos tanulás eszközeit eddig inkább csak a fejlesztő pedagógusok, logopédusok, óvónők és tanítók vagy a nyelvoktatók alkalmazták. De miért ne lehetne ezt a tanulási-tanítási folyamat későbbi szakaszaiban folytatni vagy más tantárgyak esetében is alkalmazni? Tanulóink versenyszellemét, szórakozási igényét, az oldottabb légkört kiaknázva más tantárgyak tanulási-tanítási folyamataiban is használhatjuk a különböző játékos feladatokat. Ahogy Platón régen megfogalmazta: „A gyerekek nem a kötelesség kényszeréből fognak tanulni, hanem a játék szeretetéből.”
Gondoljunk csak arra, hogy a számítógépnek és az internetnek köszönhetően hányan játszanak különböző online játékokat, természetesen történelmi témájúakat is (pl.Honfoglaló) vagy vesznek részt népszerű kvízműsorokban, ahol szintén sok történelmi témájú kérdést kell megválaszolni. Ezt a hozzáállást, érdeklődést kihasználva lehet adaptálni a játékos feladatokat az iskolai tanórákon is. A játékok segítségével nagyban fejleszthetjük a diákjaink kommunikáció, kooperáció és a kreativitás kompetenciáit. Játék közben a tanulók aktiválódnak, érzelmi és fizikai energiák szabadulnak fel, ebben az állapotban megismert tudás sokkal intenzívebben, tartósabban rögzül, mint a csak elmondott információ. Tehát a jól megválasztott játékos feladat a megfelelő helyen és időben hatékonyabbá teszi és megkönnyíti a tanulást.
Letöltés |
Mellékletek |
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák