A modul megvalósítása során a tanulók egy olyan programozási feladatot oldanak meg, amelyhez a ciklusok alkalmazása szükséges.
A programozás gyakorlatában az egyik legfontosabb technika a ciklusok használata. Minden olyan informatikai szakmában, amely programozást igényel, elengedhetetlen követelmény a ciklusok ismerete és alkalmazása. A ciklusok sokrétű felhasználását jól jellemzi, hogy a web-programozásban, az adatbázis-kezelésben, egyszerűbb vagy bonyolultabb grafikai feladatok megoldásában épp úgy használható, mint amikor nagy számú, hasonló matematikai műveletet kell végrehajtani, de ciklus segítségével oldhatunk meg olyan egyszerűbb feladatot is, mint például várakozzon a program, amíg a felhasználó le nem nyom egy billentyűt.
A kooperatív technika alkalmazása lehetővé teszi, hogy a tanulási folyamat produktív és gyakorlat közeli legyen, az elméleti ismeretek megtárgyalása is a tanulók aktív közreműködésével történjen. Mindehhez szükséges, hogy a tanár az új, kreatív megoldásokra nyitott, ugyanakkor segítő, diákközpontú attitűddel tartsa az órát. Ez azt is jelenti, hogy nem a tanár az egyedüli információforrás a tanítási órán. A kooperatív technika alkalmazásának fontos sajátossága még a felelősség megosztása (szerepek kijelölése a csoportokon belül), a csoportok egyéni beszámoltatása, a közös feladatmegoldást, együttműködést elősegítő tanulási helyzetek kialakítása.
A tanulók számára motiváló hatású, hogy kreatív megoldást igénylő feladatot kapnak, melynek eredményét – a program működését – saját maguk is azonnal láthatják. Bár az órán a ciklusok használatának egyszerűbb változatát tárgyaltuk meg, a későbbiekben bonyolultabb, látványosabb feladatok is megoldhatók ciklusokkal.
TANÁRI modul letöltés |
TANULÓI modul letöltés |
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák