A problémaorientált történelemtanítás stratégiája olyan szemléletmód kialakítását segíti elő a tanítás során, amelyben központi szerepet játszik a tanulás procedurális, aktív és társas jellegének elfogadása, és a pedagógus folytonos reflexiója az általa tervezett és irányított tanítási folyamatra.
A tananyag kiválasztása során figyelemmel kell lenni a tanulók érintettségére, hisz saját történelmi identitásuk építése, bővítése így eredményesebb lehet. Ez indokolja, hogy a tanulási folyamat tervezése során olyan szervezési eljárást válasszunk, mely lehetővé teszi a történelmi tartalmak önálló és aktív birtokbavételét. Központi probléma a tananyag kiválasztása is és a történeti tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztése. Ebbe a konstruktív pedagógiai stratégiába jól illeszkedik a pedagógiai projekt, akár tanulási egységként, akár tanulási technikaként választjuk, mivel a megismerés fő forrása ebben az
esetben az önálló és csoportos tapasztalás. Ez az ismeretszerzési és képességfejlesztési eljárás az elsajátítást egy alkotó folyamat részeként és eredményeként valósítja meg. Legfőbb értéke a megvalósuló „termékek” (plakát, poszter, gyűjtemény, bemutató, kiállítás, stb.) mellett maga a munkafolyamat. Az ismeretek szerzése és feldolgozása mellett nagyon fontos a tehát a gondolkodási folyamat, a munka során szerzett tapasztalat, valamint az átélt élmények érzelmi és szociális hatása.
Letöltés |
A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák