A művészeti nevelés egyrészt személyiségformálást, másrészt az esztétikai képességek alakítását jelenti. Az esztétikai kultúra részét alkotó ismeretek és készségek arányait megváltoztatva az önmagukért való ismeretek helyet előtérbe kell helyeznünk a funkcionálás, készségképző ismereteket. A tanulók saját élményvilágának mozgósítása biztosítja az érdekeltséget, hiszen ha a tanulók belevihetik a feladatokba a személyiségüket, saját életüket és egyéniségüket, akkor őket, magukat is jobban kezdi majd érdekelni saját személyiségük, növekedik az önbizalmuk. A kreatív feldolgozás nagy előnye, hogy szinte egyforma lehetőséget biztosít a gyengébb és a jobb tanulóknak. A sokféle egyéni megközelítés pedig többféle oldalról világítja meg a feladatot és ad lehetőséget a tanulásra. Ezért az új tanítási módszerek, a kooperatív tanulási technikák alkalmazásai fontos szerepet játszanak a hallgatók tanítási gyakorlatra való felkészítésében Kiemelt szerepet játszik a tanárképzésben, hiszen a saját élményű tanulás segítéséhez szakmai és módszertani szempontból is korszerű ismeretek kellenek. Olyanok, amiket a tanítási gyakorlataik során érvényesíteni is tudnak. A cél olyan módszerek megtapasztaltatása a hallgatókkal a tanítási gyakorlatok során, amik megfelelnek a megváltozott elvárásoknak. Fontos, hogy a hallgatók „diákként” is kipróbálják ezeket az új módszereket. A kooperatív munkaformák kooperatív tanulásszervezésre épülnek, amik lehetőséget biztosítanak a nagyszámú egyidejű interakciókra. Ezek során kiemelkedő szerepet kapnak a kulcskompetenciák fejlesztése, és lehetőséget biztosítanak a differenciált oktatásra is. A páros és csoportmunkák előnye például, hogy a tapasztalataikat többféleképpen is értelmezhetik, a tagok kénytelenek reflektálni saját megoldásaikra is és továbbgondolni azokat. Bartók Cantata Profana című művének ilyen szempontú feldolgozásával ezeket a szempontokat szeretném figyelembe venni, mert a zenemű nagyon alkalmas a kooperatív technikákkal történő feldolgozásra.
Letöltés |
MELLÉKLET – Letöltés |
A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák