A szakmódszertani óra célja, hogy a hallgatók minél jobban megismerjék a csoportmunka legfontosabb ismérveit, illetve a hatékonyságát segítő eljárások alkalmazását. A hallgatók is csoportos munkaformában találkoznak egy, a ráhangolódást – jelentésteremtést – reflektálást középpontba állító óra vázlatával, amelynek elemzését is elvégzik. Ennek során saját maguk alakítják, formálják véleményüket a témával kapcsolatban.
A feldolgozott téma a földrajztudomány köz- és felsőoktatási térképén is sötét foltnak számít (Törökország és az Európai Unió kapcsolata), vagyis megkerülhetetlen, mivel egy esetleges török EU-tagság a világpolitika jövőképét jelentősen átformáló eseménnyé válik. A csatlakozás kérdését mérlegelve mindkét oldalon találhatunk súlyos érveket/ellenérveket, így azt megmondani, hogy ezek közül a végső döntést melyik tényező milyen mértékben befolyásolja, igen nehéz lenne megmondani. A kapcsolat összetettségét, jellegét tekintve azonban kitűnő lehetőséget nyújt az RJR-modell alkalmazására.
A panel az előzetes tudásra építkezik, majd a gyakorlat során az aktív részvétel eredményeként új ismeretek birtokába jutnak a hallgatók. Fontos, hogy a folyamat során a résztvevők megismerjék mások gondolatait, véleményét, és képesek legyenek saját nézeteik felülvizsgálatára, megváltoztatására is. Mindezek által a tudást nem lezárt egységként, hanem folyamatosan változó rendszerként kezelhetik.
A tanórák (2*1,5 óra) célja, hogy a hallgatók komplex (történeti-, társadalom- és politikai földrajzi) ismereteket szerezzenek Törökország és az Európai Unió meglehetősen ellentmondásos kapcsolatáról.
Letöltés |
A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák