Az irodalomtanítás és az irodalomtanár feladata többek között, hogy segítse a diákok kulturális szokásainak kialakulását, például az igényt a színházba járásra, a készséget színházi előadások érzékeny, értő, kritikus befogadására. Ahol a településen vagy közvetlen közelében működik színház, ott az iskolákban a színházzal való találkozás többnyire intézményi keretek között szerveződik, és bérletes előadásoknak a látogatásával történik. Ennek koordinálása legtöbbször a szabadidő szervező tanár és az osztályfőnökök feladata. Ám az irodalomtanulás folyamatában bevett gyakorlat az is, hogy a magyartanár időnként a tananyaghoz szorosan vagy lazábban kapcsolódó színházi előadásokra is elviszi a tanítványait. Esetenként olyan előadásokra, amelyek a lakóhelytől távol eső színházak repertoárján szerepelnek, híresen jó rendezések, illetve előadások. Az ilyen színházlátogatások megszervezése, lebonyolítása, illetve az élmények feldolgozása, az előadás „szakszerű” értelmezésének segítése a tanártól sokoldalú felkészültséget, szakmai hozzáértést, átgondolt tervező és szervező munkát igényel. A modul egy ilyen színházlátogatás lebonyolításának folyamatába vezeti be a leendő magyartanárokat, virtuálisan végigjárva az utat a színházi előadás kiválasztásától az utazás megszervezésén és lebonyolításán át az előadás feldolgozásának előkészítéséig és a színdarabelemző óra tanulói tevékenységeinek megtervezéséig. Kitér néhány lehetségesen felmerülő problémára és azok kezelhetőségére is. (Teljes időkeret: 8×45 perc = 4 szemináriumi foglalkozás)
Letöltés |
A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák