A nemfémes elemek és vegyületeik tematikus egység feldolgozása a főcsoportok szerint történik. A tanulók megismerik, hogy mit jelent a periódusos rendszer VII. főcsoportjának összefoglaló neve: halogénelemek. Tanulmányozzák, melyek a főcsoportba tartozó atomok jellemzői, milyen a molekuláik szerkezete. Megismerik az elemek fontosabb tulajdonságait egyszerű kísérletek alapján, valamint demonstrációs kísérletből. Fontos a felhasználásuk bemutatása a mindennapi életünkben. A hasonló atomszerkezetből következő közös tulajdonság: erélyes oxidálószerek. Konkrét példákon keresztül a veszélyességüket érzékeltetjük, az óvatos bánásmódra felhívjuk a figyelmüket.
A tartalom feldolgozása során a tanulók szövegértése, a kísérletek végzése és elemzése révén manuális képességeik, lényegkiemelésük, a problémafelvetésekkel, az oksági kapcsolatok feltárásával pedig gondolkodási képességük fejlődik. A kiscsoportos módszerrel kooperativitásuk fejlődik, felelősségérzetüket és kommunikációs kultúrájukat is alakítjuk.
A téma feldolgozása a kiscsoport együttműködésén alapuló önálló tanulással történik. A feladatot nem a csoport kapja, hanem minden tanuló rendelkezik kitöltendő feladatlappal, rákényszerítve ezzel a felelősségteljes közös és egyéni munkára. Önálló jegyzeteléssel oldják meg a lényeg rögzítését a főcsoport egyes elemeinek ismertetésekor, ami a leíró jellegű anyagrészek miatt elvárható. A tanulói kísérletek egyszerűen kivitelezhetők, ugyanakkor meggyőzőek, ezért célszerű elvégeztetni. A rendszeres gondolkodtató kérdések, problémafelvetések a diákok meglevő ismeretei és az órán elsajátítottak, illetve megfigyeltek alapján sikeresen megoldhatók, s minden lehetőséget ki kell használni alkalmazásukra. 
![]() TANÁRI modul letöltés  | 
![]() TANULÓI modul letöltés  | 
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
 - Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
 - Varga Andrásné: Utak a forráshoz
 - Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
 - Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
 - Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
 - Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
 - Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
 - Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
 - Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
 
Kategóriák
- Angol nyelv
 - Angol nyelv
 - Biológia
 - Biológia
 - Ének-zene
 - Ének-zene
 - Fényképes tanórák
 - Fizika
 - Földrajz
 - Földrajz
 - Informatika
 - Irodalom
 - Irodalom és dráma
 - Kémia
 - Kémia
 - Könyvtárhasználat
 - Matematika
 - Matematika
 - Matematika
 - Módszerver
 - Műszaki tantárgy
 - Német nyelv
 - Német nyelv
 - Nincs kategorizálva
 - Olasz nyelv
 - Rajz-vizuális nevelés
 - Szakmódszertan
 - Technika
 - Testnevelés
 - Történelem
 - Történelem
 - Videós tanórák
 



