A foglalkozás témája: gyakorló óra az elöl- és hátultesztelő ciklusra.
A foglalkozás célja: a tanulók algoritmizálási képességének fejlesztése, a programozási gyakorlat elmélyítése, a feltételes ciklus begyakorlása.
Fontos, hogy fejlődjenek a diákok logikai és algoritmizálási készségei, és szeretnénk elérni, hogy a csoport valamennyi résztvevője működjön együtt a csoport érdekében.
A kooperatív technika alkalmazása lehetővé teszi, hogy a tanulási folyamat produktív és gyakorlat közeli legyen, az elméleti ismeretek megtárgyalása is a tanulók aktív közreműködésével történjen. Mindehhez szükséges, hogy a tanár az új, kreatív megoldásokra nyitott, ugyanakkor segítő, diákközpontú attitűddel tartsa az órát. Ez azt is jelenti, hogy nem a tanár az egyedüli információforrás a tanítási órán. A kooperatív technika alkalmazásának fontos sajátossága még a felelősség megosztása (szerepek kijelölése a csoportokon belül), a csoportok egyéni beszámoltatása, a közös feladatmegoldást, együttműködést elősegítő tanulási helyzetek kialakítása.
A tanulók átélhetik azt az élményt, hogy akár egyszerű tudás birtokában is – mint amilyen a programozásban a ciklusok használata – milyen komolynak tűnő játékprogram írható, például a „Gondoltam egy számot, hány tippelés után tudod kitalálni?” játék.
TANÁRI modul letöltés |
TANULÓI modul letöltés |
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák