A konstruktivizmus a 20. század utolsó évtizedeiben kibontakozó új paradigma, amely elveti azt a korábbi vélekedést, hogy a tudás egy kis lépésekben elsajátított, befogadott objektív adat- és összefüggéshalmaz. A megismeréssel foglalkozó tudományok 1950-es években kialakuló új gondolkodásmódjának, a kognitivizmusnak az eredményeire támaszkodva abból indul ki, hogy a tudást minden ember maga hozza létre, amikor az őt érő különböző információkat feldolgozza, értelmezi, s beépíti saját, éppen létező tudásába, személyes, belső elméleteibe, értelmező kereteibe; illetve az információfeldolgozás következményeként megváltoztatja értelmező kereteit. Ebből pedig az következik, hogy a tanulás nem tőlünk függetlenül létező ismeretek megszerzése, passzív befogadása, hanem egy nagyon aktív folyamat, amelyben minden már korábban megkonstruált tudásnak fontos, meghatározó szerepe van. A saját tudás létrehozása egy be nem fejeződő folyamat, amely állandó változást, módosulást jelent az egyes egyén kognitív struktúráiban. Ebben az ismeretelméleti keretben a tanítás-tanulás folyamatában átalakul a tanári és a tanulói szerep, megváltozik az oktatás feladata; felértékelődik az adaptivitás követelménye, a problémamegoldás, az életszerűség, ezzel együtt az interakciók fontossága, a tanulás, az értékelés és önértékelés szoros kapcsolata.
![]() Letöltés  | 
A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
 - Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
 - Varga Andrásné: Utak a forráshoz
 - Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
 - Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
 - Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
 - Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
 - Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
 - Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
 - Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
 
Kategóriák
- Angol nyelv
 - Angol nyelv
 - Biológia
 - Biológia
 - Ének-zene
 - Ének-zene
 - Fényképes tanórák
 - Fizika
 - Földrajz
 - Földrajz
 - Informatika
 - Irodalom
 - Irodalom és dráma
 - Kémia
 - Kémia
 - Könyvtárhasználat
 - Matematika
 - Matematika
 - Matematika
 - Módszerver
 - Műszaki tantárgy
 - Német nyelv
 - Német nyelv
 - Nincs kategorizálva
 - Olasz nyelv
 - Rajz-vizuális nevelés
 - Szakmódszertan
 - Technika
 - Testnevelés
 - Történelem
 - Történelem
 - Videós tanórák
 



