A portfólió készítése az utóbbi időben egyre jobban elterjedt az oktatásban. A tanári mesterképzés hallgatóinak is portfóliót kell készíteniük és bemutatniuk a tanulmányaik lezárásaként. A hatékony személyiségfejlesztés nem képzelhető el olyan új ismeretközpontú értékelési rendszer kialakítása nélkül, amelyek segítik a tanulók önfejlesztését. Ehhez az egyik elérési út ezen technika alkalmazása lehet. „A portfólió olyan dokumentumok gyűjteménye, amely megvilágítják valakinek egy adott területen szerzett tudását, jártasságát, hozzáállását.” (BARTON és Collins 1993, 2003)1 Tehát ez egy olyan értékelési módszer, amely egy adott területen végzett munkát dokumentál, vagyis a tanulók munkáinak gyűjteménye. A portfólió készítésének célja lehet az ellenőrzés, értékelés vagy a tanulás segítése, a kettő azonban mereven nem válaszható el egymástól. Tudatos iskolai alkalmazása megköveteli a tanulói és tanári szerepváltást, a tanulók aktivitását az önmaguk által dokumentált tanítási folyamat révén. Adott szempontok alapján értékelik saját és társaik munkáját, teljesítményét, és a tanári reflexiók hatására új célokat is megfogalmazhatnak.
A portfólió készítése során a hallgatók megismerkednek a portfólió fogalmával, lehetőségével, alkalmazásának előnyeivel, nehézségeivel az ének-zene órákon, és gyakorlati szituációban is kipróbálhatják magukat. Ehhez Kodály Zoltán Psalmus Hungaricus című művének sokszínűsége kiválóan alkalmas.
Bár a hallgatók tanulmányaik során már találkoztak/találkozhattak a technikával, valószínű, hogy szaktantárgyi tanítási gyakorlatban még nem próbálták ki azt.
Letöltés |
MELLÉKLET – Letöltés |
A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák