Római lakoma Maecenas házában:
• A lakoma szerepe, résztvevői
• Az Augustus korabeli Róma kultúrája, jelentős képviselői
• A római család hétköznapjai életkörülményei
• Szórakozás az ókori Rómában
A téma feldolgozása szerepjáték módszerével történik, a tanulók előzetes önálló, ill. közös könyvtári készülésével. A lakoma/tanóra során fontos cél, hogy lehetőség szerint mindenki megszólaljon és a választott szerepe szerint aktív részese legyen a lakoma eseményeinek, odafigyelve a többiekre, reagálva megszólalásaikra. Cél fejleszteni a tanulók önálló ismeretszerzését, a tanult tananyag/ismeretek alkalmazási képességét. Cél továbbá a különböző tantárgyak keretében elsajátított ismeretek szintetizálása (történelem, irodalom, művészettörténet, ének-zene).
Tanári modul |
Tanulói modul |
A letölthető anyagok megtekintéséhez Adobe Acrobat Reader szükséges. Innen letölthető!
Legfrissebb anyagok
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakciókra 2.
- Varga Judit: Kooperatív technikák alkalmazása a matematika tanításában
- Varga Andrásné: Utak a forráshoz
- Bálint Andrea: Drámajátékok az irodalomórán
- Magasi András: Audiovizuális eszközök használata a történelem órán
- Bodó Jánosné: Változatok a sav-bázis reakcióra 1.
- Hegyi Zsófia: Learning and practising vocabulary and grammar
- Rózsahegyi Ágnes: The song and the quiz: animal protection
- Bodó Jánosné: Redoxi-reakciók
- Bodó Jánosné: Halmazok fizikai tulajdonságai
Kategóriák
- Angol nyelv
- Angol nyelv
- Biológia
- Biológia
- Ének-zene
- Ének-zene
- Fényképes tanórák
- Fizika
- Földrajz
- Földrajz
- Informatika
- Irodalom
- Irodalom és dráma
- Kémia
- Kémia
- Könyvtárhasználat
- Matematika
- Matematika
- Matematika
- Módszerver
- Műszaki tantárgy
- Német nyelv
- Német nyelv
- Nincs kategorizálva
- Olasz nyelv
- Rajz-vizuális nevelés
- Szakmódszertan
- Technika
- Testnevelés
- Történelem
- Történelem
- Videós tanórák