Tavi Orsolya: Dinamikai ismeretek rendszerezése, összefoglalása kooperatív technikával

A cél a tanulók dinamikai ismereteinek rendszerezése, azaz a fogalmak és összefüggések összefoglalása és begyakorlása. A kooperatív technika lehetővé teszi, hogy a tanulók az ismereteiket mozgósítsák és megfelelően alkalmazzák, nagymértékben megnöveli az órai aktivitást, mert együttgondolkodásra és közös problémamegoldásra késztetik őket a csoportfeladatok. Ezért alkalmas összefoglalásra is, amikor a meglévő ismeretek alkalmazásáról, begyakorlásról van szó. [...]

Magasi András: A magyar őstörténet problémái

Az óra a magyar őstörténet és az annak kutatásával kapcsolatos problémákra hívja fel a figyelmet a tanulók megelőző tudására építve. Az őstörténet fogalmának feltárásával összefüggésben tudatosítani kell az írásos források hiányának, illetve igen csekély számának jelentőségét. Az óra során ki kell alakítani egy közös álláspontot arról, hogy kit tekintünk magyarnak, vagyis kinek az őstörténetét kutatjuk, [...]

Cseh Gabriella: Kreatives Schreiben mit literarischen Anregungen

Das kreative Schreiben mit literarischen Vorgaben ist ein produktiver Umgang mit Literatur, bei dem auch imitiert, adaptiert und improvisiert werden kann. In der Stunde wird anhand der kurzen Geschichte „Eckige Kinder“ von Georg Danzer eine Werbung in einer Form von Lobrede geschrieben. Die Stunde knüpft sich gut an die Stunde, in der die Geschichte von [...]

Cseh Gabriella: LITERATUR IM UNTERRICHT: FRANZ HOHLER ″DER VERKÄUFER UND DER ELCH″

Ein literarischer Text existiert nicht nur an sich selbst, sondern er entsteht während des Lesens immer neu. Er gestaltet ein Geschehen nicht vollständig, sondern lässt durch seine Offenheit den Lesern Spielraum, die Leerstellen mit eigenem Sinn zu füllen. Die persönliche Perspektive, die eigenen Erfahrungen und Kultur spielt bei der Wahrnehmung eine wichtige Rolle. Der Lerner [...]

Szakmódszertan: Jaszenovics Sándor: Digitale Medien im DaF-Unterricht

Medien im Fremdsprachenunterricht sind unentbehrliche Mittel um effektiv Lernprozesse zu steuern aber vor allem um Lernenden textbasierten, visuellen und audiovisuellen Input zu gewährleisten. Der kommunikative Ansatz fordert eine Arbeit mit authentischen Materialien, wichtiger sind aber authentische Lernsituationen wobei die Lernenden die Fremdsprache nicht in einem künstlich geschaffenen Rahmen benutzen. Beispielsweise werden die entstandenen Lernprodukte nicht [...]

Szakmódszertan: Dr. Rákóczy Istvánné: Mennyi rejtély rejlik egy rejtvényben

A rejtvények, érdekes, játékos feladatok segítségével valószínűleg sokkal közelebb vihetjük tanítványainkat az elsajátítandó tudáshoz, ismeretekhez, összefüggésekhez. E modul keretében bemutatásra kerülnek a játékos feladatok, feladattípusok, a hallgatók a megismerés után maguk is terveznek, készítenek majd ilyen rejtvényeket. Ezen felül felsorolásra kerül a feladatok megoldási lehetőségeinek variációja a tanórákon és a feladattípusok lehetséges felhasználása. A játékos [...]

Szakmódszertan: Polgár Rita: Mündliche Fehlerkorrektur und Korrekturverhalten im DaF-Unterricht

Über den Umgang mit Fehlern gibt es eine umfangreiche Literatur, die sich mit Ursachen, Analysen und Wertungen befasst und im Fremdsprachenunterricht sind Fehler und Fehlerkorrektur zentrale Begriffe. Was das alte lateinische Sprichwort aussagt – „Irren ist menschlich.”-, verrät vieles über die zurzeit anerkannte Auffassung von Fehlern. Fehler galten bis zum Anfang der 60er Jahre als [...]

Szakmódszertan: Horváth Krisztina: Helytörténet

Az óra célja, hogy bemutassa a helytörténet témakör feldolgozásának lehetséges módjait, szem előtt tartva, hogy a diákok a tanulási folyamatban konkrét tapasztalatokat szerezzenek, megvalósítsák a felfedezésen és tevékenységen alapuló produktív tanulást. A diákok fejlődését jobban elősegíti az alkotó aktivitásra épülő tanulás ezért mind a történelem mind a hon-és népismeret tantárgyak keretében fontosnak tartom, hogy a [...]

Page 1 of 212